Piaţa românească a băuturilor alcoolice, estimată la peste două miliarde euro, a consemnat anul trecut un avans al valorii vânzărilor de 16,4%. Deşi din punct de vedere valoric acest segment de piaţă se situează pe un trend ascendent, cantitativ vânzările de băuturi alcoolice s-au diminuat anul trecut cu peste trei procente. Potrivit datelor de retail audit creşterea pieţei din punct de vedere valoric şi scăderea în volum se datorează majorării preţurilor băuturilor alcoolice ca urmare a taxelor şi accizelor aplicate anul trecut. Potrivit datelor asociaţiei de profil, pe piaţă românească, în topul preferinţelor consumatorilor domină vodca, cu o pondere de peste 30% din totalul vânzărilor, în timp ce lichiorurile deţin o pondere de aproximativ 15%, iar băuturile de tip brandy - 10%. O categorie importantă, cea a rachiurilor din fructe, împreună cu alte categorii de băuturi spirtoase deţin şi ele o pondere de 40%.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu